Турбобізнес та його перспективи розвитку в Україні та країнах СНД

Ласкаво просимо в турбобізнес - світ сучасних технологій і колосальних перспектив бізнесу

Прогнози про майбутне швидке стрімке збільшення ринку турбокомпресорів отримують нові підтвердження.Потреба в турбокомпресорах для вторинного ринку зросте найближчим часом у кілька разів.

В непростих умовах посилення обмежень на викиди шкідливих речовин екологічних норм і вимог до економії палива технологій турбонаддува автомобільних двигунів приділяється все більше уваги. Гнучке управління подачею повітря дає турбодвигунам величезна перевага в порівнянні зі звичайними атмосферними двигунами. Крім прийнятного витрачання палива та відмінних екологічних показників турбодвигуни поза конкуренцією по питомій потужності.

В останнє десятиріччя турботехника піднімається на новий рівень. Це пов'язано з технологічними проривами, які дозволили в серійному виробництві реалізувати найсміливіші ідеї, розширили область застосування турбокомпресорів в автотехніці.
Турбокомпресор із змінною геометрією проточної частини турбіни і регульовані двоступеневі системи наддуву показують набагато більшу ефективність у діапазоні режимів роботи дизельних двигунів. Серійно випускаються турбокомпресори, розраховані на тривалу експлуатацію при температурах, що досягають таких критичних позначок як 1050°С, характерних для відпрацьованих газів бензинових моторів. З'являється значний досвід застосування турбокомпресора із змінною геометрією турбіни на іскрових двигунах. Факти яскраво свідчать про те, що застосування турбокомпресорної техніки немає ніяких видимих обмежень.
Виробники турбокомпресорів, в тому числі і "Мелітопольський завод турбокомпресорів - Турбоком", заявляють, що вони готові розробити і проводити системи наддуву двигунів будь-якої, навіть самої складної конструкції.

Успішний розвиток турботехнологий означає, що частка випуску легкових і вантажних автомобілів, оснащених системами турбонаддуву, буде постійно збільшуватися.

Досить недавно відбулася друга конференція східноєвропейських дистриб'юторів концерну Borg Warner Turbosystems (BWTS). Даний концерн виробляє близько третини всіх турбокомпресорів в світі. На конференції були представлені результати досліджень ринку турбокомпресорів. За отриманою інформацією можна сказати, що перспектива афтемаркета турбокомпресорів у світі, в Європі та, зокрема, в  Україні підтверджує найоптимістичніші прогнози. Кількість турбокомпресорів, що поставляються на складальні конвеєри автозаводів, має тенденцію збільшуватися. Потреби автовиробників в турбокомпресорах в 2006 році склали близько 20 млн. штук. Протягом наступної п'ятирічки ця цифра зросте до 27 млн, тобто приблизно на 42%. Такий значний ріст буде обґрунтований за рахунок збільшення кількості легкових і малотоннажних комерційних «турбомобілей». Зараз турбодвигунами оснащені приблизно 4-5% бензинових автомобілів. За оцінками самих великих виробників турбокомпресорів приблизно до 2012 р збільшення частки турбованих автомобілів можна чекати до 25-27%. Причому приріст буде відзначатися у всіх категоріях автотранспорту, включаючи комерційні вантажівки.

На думку зарубіжних експертів турбобізнеса, складається парадоксальна ситуація. В Європі кількість експлуатованих автомобілів з турбокомпресорними двигунами становить 38-40%, у СНД таких – 3-4%. Якщо в Європі 53% нових легкових автомобілів вже випускається з турбодвигунами. Говорячи про автозаводи, то в їх асортименті такі тенденції не присутні зовсім. Незважаючи на це, за підрахунками співробітників BWTS в 2006 році Україна лідирувала серед східноєвропейських країн з продажу турбокомпресорів на вторинному ринку. Ємність її афтемаркета отримала обережну оцінку – «понад 30 000 штук». На думку  фахівців, що працюють в турбобізнесі, реально ця цифра в 1,5-2 рази вище. Перспективи ринку СНД турбокомпресорів оцінюються дуже високо.

Ґрунтуючись на цих прогнозах, можна зробити однозначний висновок про те, що через кілька років у "Мелітопольського заводу турбокомпресорів - Турбоком" розробляє, виготовляє і поставляє турбокомпресори в країни СНД, а також виконує послуги з їх відновлювального ремонту, роботи багаторазово додасться. У цьому немає нічого дивного, якщо взяти до уваги розміри країн та специфіку попиту в кожному регіоні.

саме життя змушує змінювати структуру продажів – переходити від торгівлі з центрального офісу до організації мережі регіональних філій і дилерських підприємств. Тобто організовувати бізнес так, як це прийнято в цивілізованих країнах. Такий підхід перевірений світовою практикою і лежить в основі формування регіональних ринків продажів.

Через бурхливий розвиток турботехники світовий ринок турбокомпресорів ще не можна назвати повністю сформованим. Сказане ще більшою мірою стосується СНД турборинку – його створення тільки починається. Ця виняткова ситуація «загрожує» важкою роботою, за якою криються колосальні перспективи цивілізованого, прибуткового бізнесу.

Резюмуючи все вище викладене, можна сказати так:

ПОЧНІТЬ СВІЙ ТУРБОБИЗНЕС З НАМИ. ЕКОНОМТЕ ЧАС, НЕРВИ, ГРОШІ!